vrijdag 12 september 2008

Gemeentelijke kemels

Uit de 'oude' doos:

"Ik ben blij te ook eens te horen dat jullie kennis hebben van schrijffouten betreffende de personen die zich met Menen-West bezighouden...
Ze is wel correct qua taalkennis, maar kan gewoon niet typen, nog enige vorm van layout in haar brieven, schepencollegepunten, en al de rest steken, nog in haar eigen vorm... Je hoort er mij geen goed woord meer van zeggen, want door haar............"

Wie het aantal taalfouten in bovenstaande correct heeft wint een prijsje.

6 opmerkingen:

tara zei

Ik ben blij te ook eens te horen dat jullie kennis hebben van schrijffouten betreffende de personen die zich met Menen-West bezighouden...

Milieu-Aktie Groep Menen zei

Je bent er nog een (heel) aantal vergeten hoor.

Sta Op - Debout zei

Ik vind het stukje haast onbegrijpelijk, maar zal toch een poging doen om het in de oorspronkelijke staat te herstellen.

"Ik ben blij te ook eens te horen dat jullie kennis hebben van schrijffouten betreffende de personen die zich met Menen-West bezighouden...
Ze is wel correct qua (voor wat betreft) taalkennis, maar kan gewoon niet typen, noch enige vorm van layout in haar brieven, schepencollegepunten, en al de rest steken, nog in haar eigen vorm... Je hoort er mij geen goed woord meer van zeggen, want door haar............"

Misschien is het maar beter als ik zelf een stukje fantaseer over wat ik denk dat ze bedoeld hebben hier.

""Ik ben ook blij eens te horen dat jullie kennis hebben van schrijffouten gemaakt door personen die zich met Menen-West bezighouden ... Ze heeft wel taalkennis, maar kan gewoon niet typen, noch steekt er enige vorm van layout in haar brieven, schepencollegepunten en al de rest werden in de oorspronkelijke vorm gehandhaafd. Je hoort er mij geen goed woord meer over zeggen, want door haar ...."

Milieu-Aktie Groep Menen zei

Zonder kennis van 'wat vooraf ging' is het inderdaad niet eenvoudig het stukje te interpreteren.

Het 'vooraf' stukje mee publiceren zou er echter toe kunnen leiden dat de collegialiteit binnen het gemeentelijk apparaat helemaal om zeep is. Roddels van binnenskamers blijven nog steeds best binnenskamers, hoewel het als buitenstaander ontzettend grappig om volgen is, zeker als persoon A persoon B verwijt niet in staat te zijn foutloze teksten te produceren terwijl persoon A in dat schrijfsel dan zelf een hoop kemels schiet.

Maar dergelijke kemels zijn misschien wel nodig om promotie te maken binnen de gemeentelijke diensten. Immers, hoe 'dommer' het voetvolk is, hoe slimmer de baas lijkt.

tara zei

Gezien die baas minstens even achterlijk is, zal dat nog wel meevallen denk ik.

Milieu-Aktie Groep Menen zei

Heb je het nu over gilberke of over degene die postjes in het leven roept voor vriendjes ?